Kiinteistönhoitaja Mehdi Amiri nauttii asiakkaiden kohtaamisesta ja monipuolisesta työnkuvasta
”Minulle tulee hyvä mieli, kun näen asukkaiden olevan tyytyväisiä siihen, että hommat on hoidettu hyvin. Se motivoi aina tekemään kaikki työt parhaalla mahdollisella tavalla.”
Mehdi Amiri aloitti Lännen Palveluyhtiöillä kiinteistönhoitajana joulukuussa 2022. Hän nauttii työnsä monipuolisuudesta ja itsenäisyydestä, sekä päivittäisistä kohtaamisista asukkaiden kanssa.
“Pidän tässä työssä eniten siitä, että se on monipuolista. Joka päivä on erilaisia hommia ja pääsen tapaamaan paljon erilaisia ihmisiä”, Mehdi kuvailee.

Opiskelusta työelämään omalla aktiivisuudella
Mehdi muutti Suomeen vuonna 2019, jolloin hän aloitti myös kiinteistöpalvelualan opinnot sekä suomen kielen opiskelun. Jo ennen valmistumistaan hän otti itse rohkeasti yhteyttä Lännen Palveluyhtiöihin.
“Kysyin suoraan, tarvitseeko Lännen Palveluyhtiöt työntekijöitä. Kävin keskustelun esihenkilön kanssa ja sain paikan”, Mehdi kertoo.
Vaihtelevat työpäivät pysyvät hallinnassa selkeän järjestelmän avulla
Tyypillinen työpäivä alkaa aamulla toimistolta, josta Mehdi hakee työauton. Päivän tehtävät tulevat työnohjausjärjestelmään, jossa ne on järjestetty kiireellisyyden mukaan.
“Teen käytännössä kaikkea: ennakoivaa huoltoa, vikakeikkoja sekä ulkoalueiden teknisten järjestelmien hoitoa. Meillä on selkeä järjestelmä, jonka kautta tehtävät tulevat, ja aina voi kysyä esihenkilöltä ja työkavereilta, jos jokin on epäselvää”, Mehdi kertoo.
Mehdi pitää erityisesti siitä, kun hän pääsee auttamaan asukkaita nopeasti. “Kun asukkaalla on ongelma ja saan sen hoidettua saman tien, näen heti, miten tyytyväiseksi asukas tulee. Siitä tulee hyvä mieli myös itselle.”
Asukaskohtaamiset tekevät työstä merkityksellistä
Hyvä kiinteistönhoitaja on Mehdin mielestä asiakaspalveluhenkinen ja joustava. Asukkaita on monenlaisia, ja kaikille on tärkeää, että asiat hoituvat ammattitaidolla ja ystävällisesti.
“Asukkaat ovat usein kyllä tulleet kiittelemään minua työn jäljestä, se tuntuu aina hyvältä kuulla”, Mehdi sanoo hymyillen.
“Eräs asiakas jopa sanoi meille ‘monistakaa Mehdi’”
Myös Mehdin esihenkilönä toimiva Jani Savolainen vahvistaa, että Mehdi on saanut erinomaisia palautteita.
“Asiakkaat ovat kehuneet Mehdin ystävällisyyttä ja asiakaspalvelua. Hän on ahkera ja toimii esimerkillisesti. Eräs asiakas jopa sanoi meille ‘monistakaa Mehdi’, Jani kertoo.
Hyvä työyhteisö ja jatkuva oppiminen tukevat arjessa
Vaikka kiinteistönhoitajan työ on pitkälti itsenäistä, tukea on aina saatavilla. Työkavereiden ja esihenkilön kanssa nähdään toimistolla ja taukotiloissa, ja apua saa aina nopeasti.
“Meillä on tosi hyvä työporukka. Jos en osaa jotain, voin kysyä kokeneemmilta ja opimme yhdessä. Lisäksi esihenkilö on ystävällinen ja aina valmis auttamaan”, Mehdi kuvailee.
Mehdin tulevaisuudensuunnitelmissa on pitkä ura Lännen Palveluyhtiöillä. Hänellä on selkeä tavoite kehittyä erityisesti teknisten järjestelmien osaamisessa.
“Haluan oppia lisää tekniikasta ja kehittyä entistä paremmaksi kiinteistönhoitajaksi”, Mehdi kertoo.
Kiinteistönhoitajan tekemä työ vaikuttaa asukaskokemukseen
Mehdi työskentelee kiinteistönhoitajana Lumo-kotien kohteissa. Lumo-kotien isännöitsijä Sanna Vuorenoja kiittelee erityisesti Mehdin luotettavuutta ja aktiivisuutta.
“Hommat hoituu, ja jos tulee mutkia matkaan, Mehdi on yhteydessä ja selvitellään yhdessä. Mehdi on aina hyvällä tuulella. Hänen kanssaan on kiva asioida”, kertoo Sanna.
Sanna kokee, että Mehdin työn jäljellä on vaikutusta koko asukaskokemukseen.
“Mehdi on aktiivinen, aina menossa pihoilla ja asunnoissa. Hän huolehtii tunnollisesti kiinteistön tehtävistä ja asukkaiden vikailmoituksista. Uskon, että hänen panoksensa näkyy positiivisesti asukastyytyväisyydessä”, Sanna pohtii.
Isännöitsijän työtä helpottaa, kun voi luottaa siihen, että asiat etenevät.
“Nopeus on ehdottomasti Mehdin valtti. Mikään ei jää roikkumaan. On suuri apu, kun kiinteistöllä on sellainen henkilö, joka näkee, huolehtii ja hoitaa”, Sanna tiivistää.
Miksi Lännen Palveluyhtiöt?
Mehdin mukaan Lännen Palveluyhtiöissä yhdistyy hyvä työporukka, työnantajan tarjoamat edut ja mielekäs työ. Kahvit, hieronnat ja pekkasvapaat ovat plussaa, mutta suurin syy viihtymiseen löytyy arjen sujuvuudesta.
“Tämä on hyvä työpaikka, jossa saa apua, tukea ja mahdollisuuden oppia koko ajan lisää. Lisäksi työssä saa olla tekemisissä ihmisten kanssa ja se tuo hyvän fiiliksen joka päivä”, Mehdi summaa.
Kiinnostuitko työstä Lännen Palveluyhtiöillä?
Kun tulet meille töihin, saat:
- Monipuolisen työnkuvan ja mahdollisuuden kehittyä.
- Välittävän työyhteisön ja mukavat työkaverit.
- Työnkuvaan sopivan palkkauksen ja hyvät työsuhde-edut.
- Työn, jossa voit konkreettisesti vaikuttaa ihmisten arkeen.